آخرین اخبار
کد مطلب: 125702
نبود پزشک سونوگرافي زن معضلي براي لردگاني‌ها
تاریخ انتشار : 1397/06/02 15:31:57
نمایش : 1216
مردم شهرستان لردگان از نبود سونوگرافيست زن رنج مي‌برند؛ برخي از بيماران بايد تا ۱۶۰ کيلومتر را براي رسيدن به يک سونوگراف زن طي کنند که اين امر خطر و ريسک بيماري را بالا مي‌برد.
به گزارش سلام لردگان، اين روزها درد کمبودهاي بخش بهداشت و درمان زخم بيماري را در وجود مردم لردگان عميق‌تر کرده است.

يکي از مشکلاتي که موجب رنجش بيشتر مردم  شهرستاني با بيش از 230 هزار نفر مي‌شود، نبود پزشک سونوگرافي زن است که موجب شده تا بانوان براي درمان به پزشکان مرد مراجعه کنند و اين مشکل زماني حادتر مي‌شود که موضوع درمان کاملاً مربوط به زنان باشد.

اين شرايط در حالي رقم مي‌خورد که فرهنگ مردم منطقه لردگان مراجعه به سونوگرافيست مردم را با مشکل مواجه کرده و چنين موضوعي را نمي‌پذيرد.

بيشتر بيماران به علت نبود سونوگراف زن به مرکز استان مي‌روند

يکي از شهروندان لردگاني در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: دخترم بيمار است و هر بار که پزشک براي او سونوگرافي تجويز مي‌کند به علت نبود متخصص زن بايد به مرکز استان برويم و مسافتي بيش از 160 کيلومتر را طي کنيم که اين امر باعث افزايش خطر و ريسک بيماري مي‌شود.

وي بيان کرد: اين مسئله هم هزينه بالايي براي ما دارد و هم اينکه به علت زمان‌بر بودن و طول مسير براي سلامتي دخترم خطرناک است.

يک زن باردار لردگاني که از نبود متخصص سونوگرافي زن در اين شهرستان به شدت انتقاد دارد، گفت: نبود پزشک سونوگرافي در اين بيمارستان موجب شده که من با اين وضعيت جسمي مجبور باشم به صورت مکرر به مرکز استان مسافرت داشته باشم و اگر در مسير اتفاقي براي من و فرزندم پيش آمد چه کسي جواب‌گو است.

خانمي ديگر از شهروندان اظهار کرد: وجود متخصص سونوگراف زن در اين شهرستان ضروري است، چراکه نيمي از جمعيت شهرستان را زنان تشکيل مي‌دهند و لازم است براي اين مشکل چاره‌اي انديشيده شود.

چرا يک شهرستان با اين گستره جغرافيايي و جمعيتي بالغ‌بر 230 هزار نفر فقط يک يا دو مرکز سونوگرافي و آن هم متخصص مرد داشته باشد؟

وقتي حجم تقاضاي آزمايش سونوگرافي در لردگان بسيار بالاست، چرا مسئولان براي جبران اين کمبود اقدامي نمي‌کنند؟

انتهاي پيام/۶۳۰ ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس